Szkoła Podstawowa nr 1 w Tczewie ::"Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego, że nie można zrobić wszystkiego":: Szkoła Podstawowa nr 1 w Tczewie

Aktualności

19 marca 2024 10:32 | Aktualności

REKRUTACJA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W TCZEWIE ROK SZKOLNY 2024/25

 

 

REKRUTACJA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W TCZEWIE
ROK SZKOLNY 2024/25

 

W załącznikach (poniżej) znajdują się dokumenty do oddziału przedszkolnego. Prosimy o wypełnienie podania i 5 załącznikówDokumenty należy składać w sekretariacie szkoły w terminie:

4 – 18 marca 2024 r. w godzinach 7.30 – 14.30.

Druki dokumentów są również dostępne w sekretariacie szkoły. W razie wątpliwości służymy pomocą pod numerem telefonu: 58 531-17-63 (w godz. 7.30 – 14.30).

Prosimy również wszystkich zainteresowanych o zapoznanie się z terminami związanymi z rekrutacją do oddziału przedszkolnego.

 

 

Załącznik nr 1
do zarządzenia nr 17/2024
Prezydenta Miasta Tczewa
z dnia 29 stycznia 2024 r.

 

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym

 oraz postępowaniu uzupełniającym do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Tczew


Lp.

Rodzaj czynności

Terminy
w postępowaniu rekrutacyjnym

Terminy
w postępowaniu uzupełniającym

1

Złożenie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego

od 22 lutego 2024 r.

do 01 marca 2024 r.

-----------

2

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkołach podstawowych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym.

od 04 marca 2024 r.

do 18 marca 2024 r.

od 03 czerwca 2024 r.

do 11 czerwca 2024 r.

3

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków  o przyjęcie do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej  i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe.

od 19 marca 2024 r.

do 05 kwietnia
2024 r.

od 12 czerwca 2024 r.

do 02 lipca
2024 r.

4

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

08 kwietnia 2024 r.

godz. 12.00

03 lipca 2024 r.

godz. 12.00

5

Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu/szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane – w postaci pisemnego oświadczenia.

do 15 kwietnia
2024 r.

do 10 lipca
2024 r.

6

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

16 kwietnia 2024 r.

godz. 12.00

11 lipca 2024 r.

godz. 12.00

7

Procedura odwoławcza

W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych  rodzice/opiekunowie prawni mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem  o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic/prawny opiekun może wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

od 16 kwietnia
2024 r.

od 11 lipca
2024 r.

 

Prosimy również zapoznać się z kryteriami rekrutacji

do oddziału przedszkolnego:

Kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Tczew

na rok szkolny 2024/2025

 

W postępowaniu rekrutacyjnym do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2024/2025 obowiązują:

  • kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900 ze zm.) tzw. kryteria ustawowe,

oraz

  • kryteria określone w uchwale nr XXVII/227/2017 Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 23 lutego 2017 r. w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznego przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Tczew tzw. kryteria samorządowe.
    • W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc, w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kryteria ustawowe (pierwszy etap), a następnie kryteria samorządowe (drugi etap).
    • Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.
    • Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku wymienione niżej dokumenty.
    • W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oraz w sytuacji  braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna w przedszkolu/szkole podstawowej rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium

 

L.p.

Kryteria

Liczba punktów

Kryteria ustawowe
brane pod uwagę na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego

1

Wielodzietność rodziny kandydata*

Zgodnie z art. 131 ust. 3  ustawy Prawo oświatowe kryteria ustawowe mają jednakową wartość

50
2

Niepełnosprawność kandydata

3

Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

4

Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

5

Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

6

Samotne wychowywanie kandydata  w rodzinie**

7

Objęcie kandydata pieczą zastępczą

Kryteria samorządowe -
brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego

1

Kandydat w danym roku szkolnym podlega obowiązkowi odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego

12

2

Kandydat mieszka w obwodzie szkoły, w której funkcjonuje oddział przedszkolny w szkole podstawowej

10

3

Oboje z rodziców/opiekunów prawnych kandydata pracują

9

4

Kandydat posiada rodzeństwo aktualnie uczęszczające dodanego przedszkola lub danej szkoły, w której funkcjonuje oddział przedszkolny

6

5

Kandydat posiada rodzeństwo, które uczęszczało do danego przedszkola lub danej szkoły, w której funkcjonuje oddział przedszkolny lub rodzice/opiekunowie prawni kandydata uczęszczali do danego przedszkola lub danej szkoły, w której funkcjonuje oddział przedszkolny

2

 

 

* Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).

** Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko
z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe).

 

Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku: 

I.   Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych (art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe)

  1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
  2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze zm.).
  3. Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
  4. Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1426 ze zm.).

 

Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.

 

Przeczytano: 259 razy. Wydrukuj|Do góry